top of page

Kişisel Gelişim Eğitimleri:

  • Sosyal Stillerimiz Eğitimi  

 

Sosyal Stiller Modeli, basit, pratik bir anlayış aleti Bu farklılıklar ve çok farklı olanlarla iyi çalışabilmeniz için sizden farklı olarak, herkesin güçlü yönlerine saygı duyulur ve iyi kullanılır.  

Bugün model çeşitli şekillerde kullanılmaktadır. Örneğin, yardım etmenin bir yolu olarak öğretilebilir satış elemanları çeşitli stilleri müşterilere uygun bir şekilde satarlar. Takımlar, modeli kullanarak Tüm ekip üyelerinin güçlü yönlerini en iyi şekilde kullanın. Yöneticiler, sosyal stil modelini, stil odaklı güçlü yönlerini tanımak ve geliştirmek için daha fazla kendine güvenen ve stil bazlı zayıflıklarını ve herhangi bir tarzdaki çalışanları daha iyi yönetebilmelerini sağlar.

Sosyal Stilleri oluşturan 3 boyut şu şekilde sıralanmaktadır:

Atılganlık Boyutu, bu modelde çok spesifik bir şey demektir.  Merrill ve Reid bunu " sizi başkalarının sizi ikna etmeye çalıştıkları ya da onları kendi noktanızdan ikna etmeye çalıştıkları şeklinde algılama derecesi Bu modelde, oldukça iddialı olan kişiler başarmak isteyenlerdir. başkalarını doğrudan etkilemek suretiyle onlar için önemli olan şey. Bu konuda daha iddialı olan insanlar modeli, onlara önemli olanı başka yollarla gerçekleştirin; örneğin aracılığıyla destekleyici veriler toplanarak veya sondaj yoluyla yeni sistemler veya süreçler oluşturma başkalarını kendi fikirleri üzerinde dışarıya çıkarın. 

Duyarlılık Boyutu, bu modelde "kontrol veya kontrol olarak algılanan düzey.  Duygularınızı açığa çıkarmak "olarak tanımlıyor. Ses, beden ve sözcükler, şeyler hakkında ne hissettiklerini ifade eder. Düşük olan insanlar tepki ölçeği okumak daha zordur; Birkaç vokal veya yüz ipucu verirler; gerçekler üzerinde yoğunlaşmayı tercih ederek, duygular hakkında çok şey konuşmalısın.

Çok Yönlülük Boyutu

Bunlar Sosyal Stiller Modelinin temel öğeleridir; eğitiminiz veya koçluğunuz üzerinde durulacak.  Bu temel kavramların genişletilmesi ve zenginleştirilmesi, böylece bunları kendi başınıza yapabilirsiniz.  Bu modelde başkalarının sizi nasıl gördüğünü öğrenin - algılananlarınızın anlamı nedir?

güçlülükler ve zayıflıklar. Başkalarının stillerini okumayı öğreneceksiniz ve sonra kendi stiliniz göz önüne alındığında, başkalarını rahat hissettiren şekillerde davranmak için çok yönlülüğün yeteneklerini nasıl kullanabileceğinizi öğreneceksiniz.

  • Koçluk Eğitimi  

Bir hedefe ulaşmak veya belirli beceriler geliştirmek amacıyla bir kişiyi veya bir grubun eğitimini yönlendiren, yönlendiren ve eğiten bir yöntem. Koçluk için birçok yol var, koçluk türleri ve koçluk yöntemleri. Yön, motivasyonel konuşma içerebilir ve eğitim, seminerler, çalıştaylar ve denetlenen uygulama içerebilir.

Koçluğun faydaları, bireyin kariyer fırsatlarını geliştirmek için bire bir eğitim alarak, kendi çalışma performansını ve becerilerini geliştirmesi mümkün olmasidir.

Koçluğun çoğunluğu genellikle bir organizasyon içinde doğrudan bir denetçi veya müdür tarafından verilir. Bununla birlikte, günümüzde birçok organizasyon, bu hizmeti sunmak için kendi organizasyonlarına gelmek için mesleki harici antrenörler kullanmaktadır. Koçlar koçun yeteneğini, bilgisini ve becerilerini dinlemeye, gözlemlemeye ve desteklemeye istekli olmalıdır.

 

Harici koçlar, net standartlar, hedefler, öğrenme, geri bildirim ve değerlendirme yöntemlerini izleyerek bireysel ihtiyaçlarını karşılamak için özel bireysel koçluk seansları sunacak şekilde eğitilir.

  • Liderlik Eğitimi

Öğrenme, liderlik pozisyonunda öğrenilen becerileri kullanabilen veya kullanmayacak bir kişiye iletişim, diğerlerini motive etme ve yönetme gibi liderlik özelliklerini öğretme

 

Liderlik Eğitim Hedefleri:

İyi liderlik davranışlarını anlama

Liderlik ve yönetim arasındaki farkı öğrenme

Desenlerinize, inançlarınıza ve kurallarınıza kavuşmak

Kaliteleri ve güçlü yönleri tanımlama

Çevrenizdeki olayları ne kadar iyi algıladığınızı belirleme

Kişilik becerilerini ve iletişim becerilerini parlatmak

Taahhüt ve işlerin nasıl ilerletileceği hakkında bilgi sahibi olmak

Temel kararlar verme

Sizin ve diğer insanların stresini ele alma

Başkalarını güçlendirmek, motive etmek ve ilham vermek

Örnekleme liderlik etmek

Öyleyse bir lider tam olarak nedir?

 

Liderliğin Temel Becerileri:

Doğruluk

İyi iletişim

Açık konuşma olmak

Ayakların üzerinde düşünüyorum

Mizah

Esneklik

Bütünlük

Zorlayıcı varlığı

Empati

Liderlik rolünü üstlenmek

  • NLP Eğitimi

NLP, nörolojik programlamayı ifade eder. Bu, insanların istedikleri sonuçları elde etmek için algı, düşünce ve eylemi birleştirme biçimini tanımlayan karmaşık bir ifadedir.

 

NLP, insanların nasıl çalıştıklarının bir açıklamasıdır: bilgiyi duyularıyla algılarlar, anlam vermek için dili kullanırlar ve onu desenler halinde depolayarak hatırlarlar.

 

Temel NLP Varsayımları:

NLP araçlarıyla çalışanlar, bir takım ilkeleri baştan doğru kabul ederler (varsayarlar). Bu varsayımlar tartışılmaz, evrensel gerçekler, ya da kesin doğrular değildir. Amaç, etkin iletişim, gelişim ve değişim süreçlerine uygun bir zemin sağlayan bu varsayımların doğruluğundan yola çıkarak, dünyayı algılama, yorumlama ve davranış biçimi seçeneklerimizdeki gelişimi sağlamaktır.

 

"İnsanlar, kendi yaşamlarını istekleri doğrultusunda şekillendirebilmek ve gerek gördüğünde değiştirebilmek için ihtiyaç duyduğu tüm kaynaklara kendi içinde sahiptir."

NLP uygulayıcıları hiç bir insanı eksik görmez. Herkes bünyesinde gelişim potansiyeli barındırır. Temel amaç, değişim veya gelişim için ihtiyaç duyulan kaynaklara (resource), istenilen zamanda istenilen yerde ulaşabilmek veya bunlardan en iyi düzeyde yararlanmaktır.

 

"İletişimde hata yoktur, sadece geri bildirimler (feedback) vardır."

Karşıdan alacağımız tüm tepkiler ya da elde ettiğimiz sonuçlar bizim içim bir geri bildirim ve böylelikle bu sonuçlardan öğrenebileceğimiz faydalı bilgiler niteliğindedir. Geri bildirimler, uygulamış olduğumuz yöntemin bizi çözüme ya da hedefe yaklaştırıp yaklaştırmadığı konusunda bilgi vererek, gerektiği takdirde bizi yeni çözüm yolları aramaya davet eder.

 

"Kurmuş olduğumuz iletişimin anlamı, karşımızdan almış olduğumuz yanıtta saklıdır."

İnsanlar belli bir amaç ya da beklenti çerçevesinde başka insanlarla iletişim kurarlar. Karşımızdakinden beklediğimiz tepkiyi alamamak, iletmiş olduğumuz bilginin karşımızdakine istenilen şekilde ulaşmadığını gösterir. Bu durumda olumsuz tepki göstermek ya da ısrar etmek yerine davranışımızı değiştirmek bizi istenilen sonuca daha çabuk ulaştıracaktır.

 

"Birşey istediğin sonucu vermiyorsa yeni bir şey dene."

Bu varsayım bir çağrı niteliğindedir ve etkilerimiz sonucunda aldığımız her türlü tepki (istenmeyen sonuçlar dahil), bir geri bildirim yani bizim için faydalı bir bilgi içerdiğinden, istediğimiz sonucu alana kadar davranışlarımızda esnek olup, yeni şeyler denemeye davet eder.

 

"Harita arazinin kendisi değildir."

Her insanın, dünyanın nasıl bir yer olduğu konusunda zihninde bir temsil vardır. Zihnimizdeki bu temsillerden hiçbiri dünyayı gerçekten olduğu gibi yada eksiksiz yansıtmaz. İnsanlar ise zihinlerinde bulunan bu haritaya, yani temsile tepki gösterirler, gerçekliğin kendisine değil. Bunu bilmek kişiyi yargılamadan, bu şekilde davranmış olmasının nedenini daha sağlıklı araştırıp geliştirmemize imkan sağlar.

 

"Her davranışın altında olumlu bir niyet yatar."

İlk bakışta olası olumsuz etkileri göze çarpsa dahi, her davranışın onu uygulayan kişi için olumlu bir işlevi vardır ve bu çerçevede anlaşılmaya çalışılmalıdır. Davranışın altında yatan motivasyon kaynağını anlamak, o davranışı geliştirmek için bize önemli stratejik veriler sağlar.

 

"Ne kadar çok tercih imkanımız varsa, o kadar iyi."

İnsanlar sahip oldukları davranış seçeneklerinden, o an için en uygun olanını seçerler. En geniş davranış seçeneği, yani tercih reperatuvarı olan kişi, kompleks sistem dinamiği içerisinde esnekliği sayesinde durumu daha iyi kontrol edebilir. NLP çalışmalarının temel amacı kişiye duygusal ve davranışsal yeni seçenekler sunabilmektir.

​​

  • Kişisel Zaman Yönetimi Eğitimi 

Kişisel organizasyon ve görev yönetimine yardımcı olmak için iş yükünüzü günlük, haftalık ve aylık olarak planlamak ve kontrol etmek için yararlı şablonlar sağlanmaktadır. Ayrıca, yöneticilerin spesifik ihtiyaçlarını karşılamak için dersi özel olarak hazırlıyoruz.

Bu ders katılımcıların zamanlarını daha etkili bir şekilde yönetmelerine ve kontrol altında kalmalarına olanak tanıyan zaman yönetimi araçlarını ve tekniklerini tanıtmaktadır. Eğitim, katılımcıların zamanlarının daha iyi kullanılabileceği meslek alanlarını ve belirlenen problemleri hafifletmek için gerekli olan eylemleri belirlemelerini sağlar.

En büyük "zaman kazandırıcılarınızı" belirleme

Buz kırıcı egzersiz, küçük grup ve bireysel yansıtıcı egzersiz

Zaman ve kendi kendine yönetim ilkelerine yön verme

İş yükünüzü planlama ve kontrol etme

Görevleri yerine getirmek için kendinizi motive edin

Seyahat süresinin azaltılması ve size uygun olan zamanı en uygun şekilde nasıl kullanacağım.

İletişimin yönetimi

Sunum geri bildirimi ve grup tartışması ile küçük grup egzersizi

Pik fizyolojik performans süresinin belirlenmesi ve yönetilmesi

En yüksek fizyolojik performans ve zaman

Molaların önemi ve stresin olumsuz etkileri

Sunum, ardından bireysel egzersiz ve grup tartışması

'Hayır' diyerek çözümler müzakere etmek

'Hayır' demeyi iddia eden yollar

Potansiyel kazan-kazan çözümlerini tanımlama

Gösteri, grup tartışması, çiftler pratik egzersiz

İşyükü ve kilit görevleri önceliklendirmek

Görev önceliklendirme ihtiyacı ve 'Kurbağalarınızı yiyin'

Görev önceliklendirme yöntemleri

Sunum, grup tartışması ve bireysel alıştırmalar

Kendi iş yükünüzün planlanması ve önceliklendirilmesi

Projeleri, hedefleri ve görevleri planlama ve önceliklendirme şablonları

Temel ve pratik planlama

Sunum, bireysel pratik etkinlik ve kolaylaştırılmış grup tartışması

Görevleri devretme

Temsilci tanımlama ve temsil etmeme eğiliminde olduğumuz nedenleri belirleme

Etkili delegasyonun faydaları ve sanatı

Sunum, gösteri, grup çalışması ve kolaylaştırılmış grup incelemesi

Temsil edilecek görevleri atama

Takım becerileri matrisi

Görev için en iyi kişiyi belirleme

Sunum, geri beslemeli bireysel egzersiz ve inceleme

Zamanı etkili bir şekilde yönetmek için çözümler

Zaman toplayıcılarını çözmek için zaman yönetimi stratejilerini tamamlamak

Meslektaşların desteği ile bireysel yansıtıcı ve eylem planlama egzersizi

  • Stres Yönetimi Eğitimi

Kişisel stres seviyeleriyle ilgili çalışanların farkındalığını arttırmak ve stresini daha etkili bir şekilde yönetmek için bir takım stres yönetimi kursları sunmakla birlikte, yöneticilerin stresini yönetmelerine yardımcı olan kurslar

Bu ders katılımcıların bireysel ve organizasyonel düzeyde işyeri stresinin yönetimini göz önünde bulundurmalarını sağlayacak ve katılımcıların stres önlemek ve işyerinde stres yönetimi için etkili stratejiler geliştirmelerine yardımcı olacaktır.

 

İçeriğin katılımcıların kendi çalışma ortamlarıyla ilişkilendirilmesi ve yönetim sağlık ve güvenlik sorumluluklarını yerine getirirken ekip üyelerine yardımcı olabilecek bir dizi pratik stres yönetim tekniğini değerlendirmek için birçok fırsat olacaktır.

 

İşle ilgili stres azaltma maliyetleri ve faydaları

Stratejinin organizasyon üzerindeki etkisi ve maliyetleri

İşyeri stresiyle mücadele etmenin faydaları

Küçük grup çalışması ve kolaylaştırılmış grup tartışması

Stres / stresörler ve kontroller nedir?

Stres farkındalığına giriş

Kavga veya uçuş tepkisi

Bütün stres senin için kötü mü?

Sunum ve grup tartışması

Stresin belirti ve semptomlarını tanıma

Stresin dört kaynağı - duygusal, zihinsel, fizyolojik ve davranışsal

Stresin uzun vadeli etkileri

Kişisel stres haritanızın belirlenmesi

Sunum geri bildirimi ve grup tartışması, bireysel anket ve egzersiz ile küçük grup egzersizi

Stres yönetimi araç seti

Grubun kullandığı mevcut stres yönetim tekniklerinin gözden geçirilmesi

Başa çıkma stratejileri ve stres yönetimi ipuçları

Sunum, bireysel pratik etkinlik ve kolaylaştırılmış grup tartışması

İşle ilgili stresle uğraşmak için hukuk davası

İşverenin işle ilgili stres azaltma yükümlülüğü

Risk Değerlendirmesine 5 Adım

Sunum ve kolaylaştırılmış grup tartışması

SEÇ Yönetim Standartlarına Yaklaşım

İşyerinde stres azaltmaya yönelik Risk Değerlendirmesi yaklaşımı

İşverenleri ve çalışanları teşvik etme yolları, işyerinde stresle mücadele için ortaklık içinde çalışmaya teşvik etmektir.

Strese yol açabilecek altı çalışma alanı - standartların gözden geçirilmesi ve katılımcıların stres yönetimi için iş yerinde yapılması gereken şey

Sunum, küçük grup çalışmaları ve kolaylaştırılmış grup tartışması

Etkili Stres Müdürü Becerileri

Hat yöneticisinin kritik rolü

Stres yönetimi becerileri ve yeterlilikleri

Küçük grup egzersizi, bireysel yansıtıcı ve eylem planlaması egzersizi

​​

  • Kişisel Hedef (Misyon, Vizyon, İlkeler) ve Gelecek Planlama Eğitimi

Hedefler stratejik plan sürecinde “nerede olmayı istiyoruz” kısmını oluşturur. Gerek bireysel ilerleme, gerekse performansın doğru değerlendirilmesi için önemlidir.

Bu eğitimde amaç, katılımcılara hedef belirleme ve sonuç almanın önemini anlatarak, hayattaki değerlerini ve gerçek hedeflerini belirlemelerini sağlamaktır.

Eğitimin İçerikleri:

* Hedefleri Eyleme dönüştürmek

* Arzu edilen hedefi belirleme

* Değerlerin Hedefe Etkisi

* SMART Prensibi

* SWOT Analizi ile Durumsal Farkındalık

* Hedef Planlamasında Etkili Zaman Yönetimi

* Doğru Hedef Belirleme Teknikleri

* Çevresel Faktörlerin Hedeflere Etkisi

* Adil ve objektif hedef verebilme

* Geçmiş performans kaçakları, gelecek performansı artırma

* Çözüm odaklı bakış açısı kazanmak

* Yıllık, Haftalık ve Günlük Planlamalar

* Planlama Süreci ve Uygulamalar

* Önceliklerin Belirlenmesi

* Kişisel Vizyon ve Misyon

* Hedefle İlgili Stratjilerin Belirlenmesi

* Uygulama Planı ve Kontrol

* Kişisel Karar Alma ve Çok Kriterli Sistemler

* Esneklik ve Farkındalık

* Stratejik Yönetim Anlayışı

* Eylem Planlarının Oluşturulması

  • Çatışma Yönetimi Eğitimi

Şirket içi çatışmalar, şirket yönetimi ile çalışanlar arasında olduğu kadar çalışanların kendi arasındaki ilişkilerden de kaynaklanmaktadır. Burada ortak olan, belirli düzeyin üzerine çıkan baskı faktörüdür.

Uyumsuzluklar ve zor durumların oluşumu, stresi ve buna bağlı olarak çatışmaları etkiler, uygun zemini hazırlar. Önemli olan; öncelikle bu ortam oluşumlarını önceden fark ederek gerekli önlemleri almaktır.

Eğitimin başlıca amacı; önleme faaliyetleri ve çatışmanın meydana gelmesi halinde devreye sokularak uygulanması gereken sistemli çalışmalar hususunda katılımcılara bilgi sağlamaktır. Çatışma yönetimi eğitimi, uygun çatışma yönetimi ilke ve tekniklerini öğretir, anlaşmazlık durumlarının nasıl yönetilmesi gerektiği hakkında, gerekli becerilerin öğretilmesini sağlar.

Çatışma yönetimi eğitimi programında yöneticilere, çatışmaların ortaya çıkış unsurlarına göre nasıl ele alınacağı konusunda bir bakış açısı kazandırılması ve departmanlar arası çatışmaların çözümlenebilmesi için psikolojik ve tekniksel desteği nasıl sağlayacaklarını anlatılarak, çatışma yönetimi konusunda becerilerinin geliştirmeleri ve mevcudu nasıl geliştireceklerini gösteren yol gösterici bir eğitim amaçlanmaktadır.

bottom of page