top of page

ISO 9001, Kalite Yönetim Sistemleri için uluslararası standarttır.  

ISO 9001 kurumlara iş ile ilgili faaliyetlerin yönetiminde müşteri memnuniyetinin sağlanmasında ve operasyonel verimliliğin ve etkinliğin sürekli iyileştirilmesinde odaklı, bilgili, bilimsel ve kanıtlanmış bir yaklaşım sunar.

Her organizasyon faaliyet şeklini iyileştirmeyi hedefler; söz konusu iyileştirme pazar payının arttırılması, maliyetlerin azaltılması riskin daha etkin bir şekilde yönetimi ya da müşteri memnuniyetinin iyileştirilmesi şeklinde olabilir. Kalite yönetim sistemi şeçtiğiniz alanda performansınızı izlemek ve iyileştirmek için çatıyı oluşturur.

Günümüzde ISO 9001 dünyanın en yerleşik kalite altypasını oluşturmakla beraber dünya çapında 170 ülkede 897,000 kurum tarafından kullanılmaktadır.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi 7 ilkeyi baz almaktadır.  Bunlar:

  • Müşteri odaklı organizasyon

  • Liderlik

  • Personel sorumlulukları

  • Süreç yaklaşımı

  • İlişki yönetimi

  • Kanıt bazlı karar verme süreci

  • İyileştirme

ISO 9001 Faydaları:

  • Rekabet avantajı

  • İş performansının iyileştirilmesi ve iş riski yönetimi

  • Yatırım çekiciliği, marka itibarının arttırılması ve ticaretin önündeki engellerin kaldırılması

  • Maddi tasarruf

  • Operasyonel verimlilik ve atıkların azaltılması

  • İşletme içi iletişimin teşvik edilmesi ve moralin arttırılması

bottom of page